Tulum s(l)ova – Raskrinkaj strah
Studeni, 2023.
U školi se u sklopu projekta Tulum s(l)ova odvijao noćni čitateljski pohod pod nazivom “Raskrinkaj strah”. Pohod smo započeli u knjižnici s Baudelaireovom pjesmom “Svako nosi svoju Himeru”, koja nas je uvela u temu straha. Opskrbili smo se svjetiljkama i lampama te započeli čitanjem remek djela Frankenstein u zbornici. Razmotrili smo vezu između straha i stvari koje su nam važne.
U sportskoj dvorani, suočili smo se s popisom fobija, izgovarali ih glasno i osvijestili bizarnost ljudskih strahova. Laboratorij je stvorio atmosferu Frankensteinovog čudovišta koje smo oživjeli. Predvorje je postalo mjesto suočavanja sa strahovima, identificirali smo ih kao urođene ili stečene te smo pokušali razumjeti njihovu racionalnu ili iracionalnu prirodu.
U središnjem holu čitali smo priču iz perspektive čudovišnog čovjeka, shvaćajući da razumijevanje smanjuje strah. Nakon toga uživali smo u predahu uz okrepu u knjižnici te smo se povezali s učenicima iz Osnovne škole “Petar Zrinski” iz Jalžabeta koji su tulumarili u isto vrijeme kao i mi. Čitali smo jezive priče u dvije rečenice te se upoznali s tehnikama upravljanja strahovima. Slijedile su kratke jezive priče u dvije rečenice koje su nas uvele u tehnike upravljanja strahovima poput disanja, odvraćanja pažnje i kontroliranja uznemirujućih misli.
Čitav krug popratila je učenica melodijom na gitari. Kao neizostavna pratnja i nit koja sve povezuje pojačala nam je dojam i dala ritam fobijama i strahovima. A kasnije, dala je ritam oslobađajućim tonovima. Glazba je najbolji pratilac. Pratilac straha, suočavanja i hrabrosti.
Hvala svima na odličnom društvu i na hrabrosti.
I samo bih na kraju nadodala da ostanete hrabri. Hrabrost nije izostanak straha, nego izlaganje ili suočavanje unatoč strahu. Tako da pamet u glavu, procijenite je li strah racionalan ili iracionalan i onda iskoračite u to. Dišite.
U programu su sudjelovale profesorice S. Erlač Hulama, A. Ribić, Z. Kocijan i knjižničarka E. Gotal.
Kako je bilo na tulumu s(l)ova pogledajte u prilogu: