Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Više o upotrebi kolačića pročitajte ovdje. Sve informacije o zaštiti osobnih podataka pročitajte ovdje.
RASPORED CIK 2021,2022 www (1)
Subota 19. veljače CIK, prvi razred
Igre atoma i molekula
U subotu 12. veljače učenici prvih razreda polaznici CIK-a modelima su stvarali molekule koje život znače. Radionicu je vodila profesorica Lidija Klampfl.
TURNIR MLADIH PRIRODOSLOVACA
TURNIR MLADIH PRIRODOSLOVAVA
Mila Maretić je polaznica Centra izvrsnosti iz kemije – istraživački radovi. Ove godine napravila je istraživački rad koji je prijavila na Turnir mladih prirodoslovaca. Mentorica joj je Mihaela Vrbnjak Grđan.
O Turniru
IYNT (International Young Naturalists’ Tournament) je međunarodno ekipno natjecanje za
učenike od 12 do 16 godina koji još nisu odabrali područje kojim se žele baviti, već još uvijek
vođeni znatiželjom posežu za znanjem iz svih područja znanosti. Ovo natjecanje traži znanje
iz svih polja prirodnih znanosti i tehnike: biologije, kemije, fizike, informatike, tehnike i
matematike.
Natjecanje je eksperimentalnog i istraživačkog karaktera. Zadano je 17 problema iz različitih
područja i različitih zahtjevnosti, koje je potrebno proučiti, istražiti, razviti teorijski model koji
opisuje promatranu pojavu, zatim napraviti aparaturu, provesti mjerenja te na kraju
usporediti rezultate mjerenja s teorijskim modelom. Natjecanje se sastoji od perioda
pripreme i rješavanja zadanih problema te prezentacije rješenja – takozvanih „znanstvenih
borbi“.
O Državnom turniru
Državni turnir mladih prirodoslovaca (DTMP) je pojedinačno natjecanje učenika dobi od 12 do
16 godina. Učenici se natječu u eksperimentalnom i teorijskom znanju iz različitih polja
prirodnih i tehničkih znanosti.
Na Turniru učenici pokazuju sposobnost rješavanja složenih unaprijed zadanih problema te
prezentacije rješenja kroz raspravu. Problemi su otvoreni, povezani s pojavama iz
svakodnevnog okruženja, često bez poznatog konačnog rješenja. Cjeloviti pristup rješavanju
problema uključuje osmišljavanje i izvođenje pokusa, teorijsko modeliranje te usporedbu
rezultata teorijskog modela i izvedenog pokusa.
Početkom natjecanja učenici izabiru jedan od 17 unaprijed zadanih zadataka koje svake
godine definira odbor Međunarodnog turnira mladih prirodoslovaca (engl. International
Young Naturalists’ Tournament, IYNT). Učenici na temelju svojeg rješenja pišu seminarski rad
koji može biti popraćen fotografijama, video snimkama pokusa i drugim materijalima kako bi
se što bolje prikazali dobiveni rezultati.
Radove učenika pregledava i ocjenjuje više neovisnih ocjenjivača te se učenici pozivaju na
Državni turnir mladih prirodoslovaca na temelju dobivenih ocjena.
Ove godine Mila Maretić je sudjelovala na Turniru: „Ja sam izabrala problem “Čokolada i brzina svijetlosti”. U kojem sam pomoću promatranja žarišnih točaka na čokoladi određivala brzinu svijetlosti. Rad je bilo potrebno poslali na mail od turnira. Nažalost, nisam bila pozvana na državni turnir.“
Čestitamo Mili na upornosti i želimo joj više sreće iduće godine.
Malo atmosfere s otvaranja, konačno uživo!
Cilj CIK – a
Cilj Centra izvrsnosti iz kemije je razviti naviku pomnog promatranja svih zbivanja, samostalnog i kritičkog promišljanja o opaženom, samostalno donošenje zaključaka, a naposljetku i odluka. Kemija kao predmet služi kao idealan objekt na kojem se mogu razviti vještine i sposobnosti. Usput se stječu znanja koja su korisna u svakodnevnom životu bez obzira koje se zanimanje odabere za budućnost. U Centru izvrsnosti nastava kemije slična je strategiji znanstvenih istraživanja. Polazi se od problema i postavljanja pretpostavke. Učenici eksperimentiraju, samostalno ili u skupinama, kako bi provjerili pretpostavku ili riješili problem, a na temelju rezultata samostalno zaključili.
Govor Ilije Srpka na dodjeli Oskara znanja 2018.
CI kemija – Varazdinske vijesti
Već nekoliko mjeseci svake subote putujem vlakom iz Koprivnice na varaždinski CIK. Impresioniran sam pristupačnošću i motiviranošću profesora koji ondje rade te sam ugodno iznenađen gostoprimstvom škole domaćina. Tijekom godine obradili smo veliku količinu gradiva no naglasio bih vrijednost kreativno osmišljenih eksperimentalnih vježbi povrh teoretskih jer se u redovnoj nastavi često zanemaruje, što zbog nedostatka opreme, što zbog nedostatka interesa. Posebno sam zahvalan profesorici Vrček na uloženom trudu u obliku priprema za natjecanje prolazeći kroz niz analitičkih metoda zbog kojih sam ponajviše i ustrajao u CIK-u budući da mi nije bilo jednostavno tako putovati.
Luka List, gimnazija Fran Galović Koprivnica
Polaznik sam Centra još od osnovnoškolskih dana te sam stekao mnoga prijateljstva i iskustva pohađajući ga. Prednosti CIK-a su opuštenost na predavanjima, mnoštvo zanimljivih pokusa koji nisu na običnoj nastavi, kvalitetniji rad s manje učenika te ponavljanje gradiva naučenog u školi. Dodatna prednost je što učenici imaju zajedničke interese. Profesori su susretljivi i uvijek spremni na šale. Uvažavaju mišljenja polaznika i odgovaraju na svakojaka pitanja koje smišljaju učeničke glave dok nestrpljivo čekaju na pauzu. Svima koje zanimaju prirodoslovne znanosti preporučio bih ovo iskustvo
Juraj Toplak, Prva gimnazija Varaždin
Radionicu o azeotropnim smjesama pripremili su i izveli kemičar doc. dr. sc. Tomislav Portada i maturant Prve gimnazije Varaždin Ilija Srpak u dva subotnja prijepodneva, 3. i 10. ožujka 2018., u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin, za polaznike Centra izvrsnosti iz kemije Varaždinske županije.